Název: Name: | Jokosuka E6Y1 model 1 | Yokosuka E6Y1 Model 1 |
Originální název: Original Name: | 海军91型双层飞机侦察水横须贺 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1933-DD.MM.1934 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | 01.12.1933-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1932 Yokosho 2-Go Kai | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 590 kg | 1301 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 800 kg | 1764 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,000 m | 26ft 2,95in |
Délka: Length: | 6,890 m | 22ft 7,25in |
Výška: Height: | 2,830 m | 9ft 3,42in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,88 m2 | 181.69 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 47,39 kg/m2 | 9.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gasuden Jimpu, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Gasuden Jimpu, seven-cylinder air cooled radial rated at 159 hp for take-off, driving two-blade wooden fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 169 km/h v 1615 m | 105 mph in 5300 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 126 km/h v 1250 m | 78.3 mph in 4100 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 23,58 min do 3000 m | 23,58 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3320 m | 10892 ft |
Dolet: Range: | 330 km | 205.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 610 km | 379 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | unarmed |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 海军91型双层飞机侦察水横须贺 / Námořní lehký průzkumný plovákový letoun typ 91 model 1 Letová vytrvalost: 2,17 - 4,4 h E6Y1 byl prvním sériově vyrobeným letounem pro službu japonských na ponorkách. Japonské námořnictvo jej zařadilo do výzbroje v roce 1931. V průběhu let 1937-1938 E6Y sloužil na palubě ponorek I-5, I-6, I-7 a I-8. Letounek provedl několik průzkumných letů během "Šanghajského incidentu" právě v oblasti Šanghaje. V době vypuknutí války v Pacifiku byl již beznadějně zastaralý, ale poslední operační let byl proveden až v květnu 1943. | 海军91型双层飞机侦察水横须贺 / Type 91 Naval reconnaissance floatplane Model 1 Endurance: 2 hours 10 minutes - 4 hours 25 minutes The E6Y1 was the first submarine-based reconnaissance floatplane to be officially accepted by the HQ of the Imperial Japanese Navy. During 1937-1938 E6Y floatplanes served on board I-5, I-6, I-7 and I-8 submarines. During the "Shanghai incident" some took part in reconnaissance sorties in the Shanghai area. The last one in service was retired in May 1943. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrin Do Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X Tadeusz Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Mushroom Model Magazine Special, No 5103, Red Serie, p. 20-27, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, 2002, ISBN 83-916237-0-9 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.airwar.ru/enc/other1/e6y.html http://www.regulus-missile.com/SubmarineWings.htm http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-28.htm http://vikond.comtv.ru/seiran.htm archiv autora |